Dopłaty w programie „MÓJ ELEKTRYK”

Dopłaty w programie „MÓJ ELEKTRYK”

„Mój elektryk” to nowa odsłona programu dopłat do zakupu lub leasingu tego typu pojazdów. Od 12 lipca wnioski o dotacje na zakup pojazdów mogą składać osoby fizyczne, a od 22 listopada o dopłatę do zakupu samochodu elektrycznego mogą starać się m.in. firmy, samorządy i organizacje pozarządowe.

Od czego zależy przyznanie dofinansowania?

Wnioski są oceniane pod kątem zgodności z zasadami i warunkami programu. Aby uzyskać dofinansowanie wystarczy spełnić kryteria określone w programie priorytetowym i regulaminie naboru, m.in.:

  • kupić lub wziąć w leasing nowy pojazd elektryczny, którego cena nie może przekroczyć ceny maksymalnej określonej w programie,
  • w przypadku zakupu zarejestrować pojazd na terytorium RP, ubezpieczyć go i zobowiązać się, że nie pozbędzie się go przez dwa lata od uzyskania dotacji.

Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Jakie mogę dostać dofinansowanie?

  • Osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą mogą otrzymać takie samo dofinansowanie, jak każdy inny przedsiębiorca, tj.: w przypadku zakupu pojazdu kat. M1 nawet do 27 000 zł (przy średniorocznym przebiegu nie mniej niż 15 tys. km), na pojazd kategorii N1 do maksymalnie 70 000 zł (ale nie więcej niż 30% kosztów kwalifikowanych), na pojazd kategorii L1e-L7e od 4 000 zł.
  • Wsparcie do zakupu pojazdów kat M2 i M3 przez przedsiębiorców może odbywać się na zasadach zgodnych z pomocą publiczną (GBER), w związku z tym nabór na te kategorie zostanie ogłoszony na późniejszym etapie.

Kiedy dostanę informację o przyznanym dofinansowaniu? Kiedy dostanę pieniądze?

W przypadku chęci uzyskania dofinansowania zakupu wniosek o dofinansowanie (refundację już poniesionego wydatku) można złożyć po zakupie. Po pozytywnej ocenie wniosku przez NFOŚiGW podpisany elektronicznie wniosek stanie się umową, co pozwoli na wypłatę środków.

W przypadku chęci uzyskania dofinansowania do leasingu należy zgłosić się do firmy leasingowej i złożyć wniosek o leasing i dotację. Po pozytywnej weryfikacji z jej strony będzie można podpisać umowę o leasing i umowę dotacji. Wypłata środków nastąpi po przekazaniu pojazdu leasingobiorcy.

Osobom fizycznym Narodowy Fundusz refunduje część kosztu zakupu lub najmu aut osobowych, a podmiotom instytucjonalnym zrefunduje część kosztu zakupu lub leasingu dodatkowo aut dostawczych, jak również np. motorowerów obsługujących dostawy zamówień do klientów.

Jestem przedsiębiorcą i korzystam z wynajmu długoterminowego, a nie z leasingu. Czy mogę dostać dofinansowanie?

Tak, o ile najem spełnia warunki leasingu operacyjnego.

Zrobiłem już opłatę wstępną na leasing. Czy mogę jeszcze dostać dofinansowanie?

Program przewiduje dopłaty do opłat zawartych w umowie leasingu tj. opłaty wstępnej i opłaty transferowej. Przy czym jeśli opłata wstępna jest mniejsza niż należne dofinansowanie nie ma możliwości wypłaty pełnej kwoty dofinansowania przewidzianego w programie. Przed przyznaniem dofinansowania wniosek będzie podlegać ocenie. Pozytywna ocena jest podstawą do przyznania dofinansowania.

Czy pojazd może mieć współwłaściciela?

Tak.


Informacje za: https://www.gov.pl/web/elektromobilnosc/program-moj-elektryk--pytania-i-odpowiedzi

Zachęcamy do poznania oferty samochodów elektrycznych w ŠKODA KORCZYK. Nasi Specjaliści ds. sprzedaży przedstawią korzystną ofertę finansową i odpowiedzą na wszelkie pytania dotyczące programu „Mój elektryk”.

Zapraszamy!